maandag 28 december 2009

Plan van Aanpak.

Het onderwerp waar wij voor hebben gekozen is de stroming Pop- Art. Dit hebben wij gekozen omdat deze manier van kunst ons alle drie aanspreekt. Eerder hebben we wel gehoord van Pop- Art, ook verschillende Pop- Art schilderijen zijn bekend. Wij waren erg benieuwd naar de achtergrond van deze stroming, en het leek ons ook een uitdaging om lessen te ontwikkelen die bij deze stroming passen. Het doel van deze lessen, is dat de kinderen aan het einde van de lessenserie meer weten over Pop- Art, het kunnen herkennen etc. Deze lessenserie maken we uiteraard voor de bovenbouw.

In het theoretische- gedeelte onderzoeken wij de volgende hoofdvraag en deelvragen.

Hoofdvraag: Wat is Pop – Art?
Deelvragen:
1. Hoe is het ontstaan?
2. Plaats in zijn tijd?
3. Kunstenaars?


De mindmap die wij tot nu toe gemaakt hebben is nog erg klein. Dit komt natuurlijk omdat we nu nog niet heel veel weten over Pop- Art. In de loop van deze module gaan we onze mindmap steeds verder uitbreiden.


Hieronder de taakverdeling tot nu toe:
Onderwerp bedenken; Kim, Jop, Jacoline
Begin Mindmap: Kim, Jop, Jacoline
Mindmap afgemaakt: Kim en Jacoline
Literatuur/ informatie opzoeken: Kim, Jacoline en Jop
Lesideeën: Kim, Jacoline en Jop
Weblog: Kim

Geen opmerkingen:

Een reactie posten